Deel dit artikel
-

Bezorger Liefery ten onder aan eigen succes

De nog steeds snelgroeiende Duitse pakketbezorger Liefery moet in februari 2021 het licht uitdoen van moederbedrijf Hermes.

De uitbraak van het coronavirus leverde tientallen procenten meer omzet op en al sinds de oprichting in 2014 wist het klinkende klanten aan zich te binden. Onder hen: Hellofresh, Nespresso, Apple en Zalando.

Liefery belooft zijn klanten, webwinkels, dat de consument hun bestelling al binnen negentig minuten na de order kan ontvangen. Dat doet de onderneming met fiets- en autokoeriers.

Moederbedrijf Hermes heeft de bijna tweehonderd medewerkers afgelopen vrijdag geïnformeerd over de aanstaande sluiting. Liefery zou te veel als concurrentie worden gezien op de eigen diensten. Dat is opmerkelijk, want Hermes biedt zelf niet zulke snelle leverdiensten.

Het besluit kan goed samenhangen met strategisch andere plannen van investeerder Advent. Afgelopen zomer verkocht het moederbedrijf van Hermes, OTTO Group, een kwart van de Duitse Hermes-aandelen en driekwart van de Engelse -aandelen aan Advent.

Er is ook geen sprake van een afsplitsing of management buy-out van Liefery, omdat Hermes dan enkel de concurrentie in het zadel zou helpen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond