Bezorging tijdens feestdagen iets vaker op tijd
Er zijn dit jaar minder pakketjes te laat bezorgd zijn dan vorig jaar met de feestdagen. Met name de bezorging rond Kerst is een stuk beter verlopen dan in 2013 het geval was, terwijl deze verbetering rond Sinterklaas niet te zien is. Dat blijkt uit onderzoek van Q&A Research & Consultancy.
Vorig jaar viel de Kerst op woensdag en donderdag en omdat consumenten toch vaak op het laatste moment nog inkopen doen, betekent dit dat webwinkels slechts één dag de tijd hadden om de bestelling van maandag te verwerken. Dit jaar vielen de kerstdagen op donderdag en vrijdag en hierdoor hadden de webwinkels in feite een dag extra om bestellingen te verwerken.
Van de gedupeerden rond Kerst geeft slechts 12 procent aan dat hierdoor het feest niet geslaagd was. Met Sinterklaas ligt dit percentage een stuk hoger (28 procent).
Naar schatting zijn er dit jaar zo’n 475.000 consumenten getroffen door een te late bezorging en dit aantal lag vorig jaar rond de 550.000.
Van alle consumenten die aan het onderzoek hebben meegewerkt geeft 26 procent aan geen online aankopen te durven doen rondom de feestdagen, omdat ze bang zijn dat het niet op tijd wordt bezorgd. Blijkbaar is het imago van de service in het algemeen dus nog niet om over naar huis te schrijven.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond