Deel dit artikel
-

Blippar op punt van surseance

Meer dan honderd miljoen euro aan venture capital betekent nog steeds niet dat een jong bedrijf automatisch een internationaal succes wordt. Het Engelse Blippar, dat augmented reality maakt, stevent in deze periode af op uitstel van betaling.

Aan de basis van deze ontwikkeling ligt een dispuut tussen twee grote aandeelhouders. Een, het overheidsfonds van Maleisië, verhindert dat Blippar een extra met urgentie noodzakelijke financiële voorziening aanspreekt. De leiding van het bedrijf vertelt de andere aandeelhouders dat er dan niets anders rest van uitstel van betaling aanvragen.

De Engelse krant The Times meldt de twist. Daardoor staan plotsklaps 75 banen op de tocht.

Blippar werd in Nederland even een bekende naam toen het de lokale augmented reality-specialist Layar kocht in 2014.

Het Engelse technologiebedrijf exploiteert beeldherkenningstechnologie voor grote merken. Makers van cosmetica en voedsel en locaties als Convent Garden, Singapore Zoo en McDonald’s gebruiken het om augmented reality op telefoonschermen te tonen. Het gaat daarbij meestal om reclamecampagnes die aandacht proberen te trekken met de opmerkelijke technologie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond