Deel dit artikel
-

Bol.com verlaagt commissies voor verkooppartners

Bol.com verlaagt in een aantal productgroepen de commissie die verkooppartners betalen. Zij krijgen lagere kosten op producten in de lagere prijsregionen.

De nieuwe commissies gelden per 2 augustus, zo is te lezen in de aankondiging. Volgens bol.com heeft 45 procent van de 46.000 partners baat bij de wijzigingen.

Het gaat om productgroepen als mode en sportkleding, baby, dagelijkse verzorging, kookgerei, TV en audio, slimme verlichting en muziekinstrumenten.

De lagere vergoedingen maken het voor verkopers aantrekkelijker om meer en ook goedkopere producten in de schappen te leggen. Immers, na een verkoop houden ze er zelf iets meer aan over. Dat komt mede door het feit dat er variabele commissies worden ingevoerd. In een behoorlijk aantal groepen gaat de verkoopcommissie voor items tot 20 euro omlaag. Niet zelden is betreft het een halvering.

Het is niet uitgesloten dat de aanpassing van de tarieven een reactie is op de invoering van nieuwe Europese regels over het kopen van producten van buiten de Europese Unie. Tot vandaag hoefden niet-EU verkopers geen BTW af te dragen over producten goedkoper dan 22 euro. Die uitzondering is vervallen. Daardoor worden, bijvoorbeeld, producten van AliExpress of Wish soms euro’s duurder.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond