Deel dit artikel
-

Booking.com start brandingcampagne op Amerikaanse tv

Het van oorsprong Nederlandse Booking.com begint een nationale tv- en bioscoopcampagne in de VS om zijn merk beter te positioneren bij de consument.

De campagne, gemaakt met Wieden+Kennedy Amsterdam, gaat vandaag live in de Amerikaanse massamedia. Het is voor het eerste dat Booking.com, in 1996 opgericht door de Nederlander Geert-Jan Bruinsma, en is sinds 2005 eigendom van het Amerikaanse Priceline.com, een brandingcampagne houdt.

De campagne profileert Booking.com als de bestemming waar de consument die kwaliteit krijgt die hij verwachtte bij zijn boeking. De veronderstelling daarbij is dat de Amerikaanse reiziger te veel keuze heeft en niet meer weet tot welke site hij zich moet wenden om daadwerkelijk te krijgen wat hij zoekt. Het gehanteerde credo is: ‘Booking. Yeah’ of ‘Moment of joy’.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond