Deel dit artikel
-

Booking.com zoekt innovatieve ideeën voor toerisme in Amsterdam

Booking.com gaat in samenwerking met de gemeente Amsterdam op zoek naar goede ideeën om stedelijk toerisme verantwoord vorm te geven of te verbeteren. Tot tien innovatieteams strijden om beurzen van 10.000 tot 25.000 euro.

Het zogeheten Booking Cares Lab is opgezet om oplossingsgerichte projectplannen te ontwikkelen voor  actuele thema’s. In Amsterdam zijn dat de volgende drie:

• Spreiding van het toerisme: de druk verlichten van drukbezochte toeristengebieden;

• Inclusieve groei: om iedereen in de stad mee te laten delen in de groeiende kansen die toerisme biedt, ook door het stimuleren van een gevarieerd lokaal bedrijvenbestand;

• Gedragsbewustzijn: reizigers informeren hoe ze zich meer als een local kunnen gedragen, bijvoorbeeld met betrekking tot geluidsoverlast, afval en straatvervuiling, enzovoorts.

Startups, non-profitorganisaties, onderzoekers en andere changemakers vanuit heel Europa worden uitgenodigd om een aanvraag in te dienen voor het eerste Booking.com Cares Lab in Amsterdam. Meer informatie is beschikbaar via https://www.bookingcares.com/cares-labs. De inschrijving sluit op 26 augustus. De geselecteerde deelnemers krijgen rond half september bericht.

Zij nemen vervolgens deel aan het driedaagse programma van 9 tot 11 oktober, waar acht tot tien innovatieteams een mentor van Booking.com krijgen toegewezen en ze samenwerken met andere experts van Booking.com, gemeente Amsterdam en Amsterdam Marketing. Het doel is om, door middel van een pitch, een jury van specialisten te overtuigen hen beurzen te geven voor hun plan. Tot slot kan de gemeente Amsterdam het team met het beste plan de kans geven om met de stad een pilot op te zetten.

Dit bericht is 14 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond