Deel dit artikel
-

BrandDeli maakt effect twitterreclame inzichtelijk

Reclame-exploitant BrandDeli schakelt onderzoeksbureau MeMo2 in om inzichtelijk te maken welke effecten twitterreclame voor merken sorteert.

BrandDeli verzorgt in Nederland de commerciële activiteiten voor Twitter nadat het Amerikaanse bedrijf zijn eigen kantoor hier ophief eind 2016.

Het betreft een globale samenwerking tussen BrandDeli, onderdeel van RTL Nederland, en MeMo2 op wat in jargon ‘brand lift’ heet. MeMo2 zal middels zijn OnlineTracker-methodiek de effectiviteit van twitteradvertising in kaart brengen en evalueren in welke mate Twitter bijdraagt aan de ontwikkeling van de merkpositie van grote merken. Naast Tele2, Heineken en Huawei zullen meerdere merken volgen.

De onderzoeker moet antwoord gaan geven op de vraag die grote adverteerders vaak hebben: welke feitelijke effecten heeft adverteren op Twitter voor een merk.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond