Deel dit artikel
-

Ook de catwalk gaat online

Modevaktitels Textilia, Schoenvisie en Bengels van uitgeverij MYbusinessmedia en online modeplatform NextCollections.nl lanceren naar eigen zeggen de grootste exclusieve online modevakbeurs in Nederland, met een breed aanbod van collecties van nieuwe en bestaande merken.

De samenwerking schept voor fashionmerken de mogelijkheid om hun collecties te laten zien aan onder meer retailers, leveranciers en agenten. Moderetailers moeten nu een paar keer per jaar naar verschillende beurzen in binnen- en buitenland om zich te laten inspireren en in te kopen. Dat is zeer tijdrovend en kostbaar voor retailers. Met een online platform waar merken hun collecties laten zien, kunnen moderetailers het hele jaar door kijken welke merken hen interesseren.

Textilia heeft naar eigen zeggen ‘intensief gewerkt’ aan een businessplan voor de reorganisatie en implementatie van modeplatform en de database NextCollections.

Online B2B platform NextCollections is een initiatief van eigenaren Marc Verweij en Tonnie van Rijn. Zij ontwikkelden afgelopen twee jaar een platform dat de collecties een plek biedt van zo’n zesduizend merken die in Nederland verkocht worden. Inmiddels hebben zich circa honderdtwintig merken aangesloten. Een merk betaalt een klein bedrag om zijn collecties te laten zien. Gebruikers kunnen gratis lid worden.

De komende maanden zal NextCollections.nl een duidelijke positie krijgen op de te vernieuwen websites van de Textilia, Bengels en Schoenvisie. Binnen het onderdeel Collecties kunnen retailers zich op elk gewenst moment oriënteren op het komende modeseizoen van merken en krijgt men een preview van de nieuwste collecties van modemerken te zien.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond