CES 2008: Ubisoft adopteert amBX

Gamesproducent Ubisoft gaat de amBX-technologie van Philips ondersteunen. Gamers kunnen daardoor gebruikmaken van ventilatoren, licht, extra geluiden en force feedback.
Ubisoft maakte het nieuws bekend op CES in Las Vegas. Het is de eerste echt grote producent die de technologie van Philips breed gaat inzetten. Games met amBX waren tot dusverre onder meer THQ’s ‘Broken Sword: The Angel of Death’, Codemaster’s ‘Toca Racing Driver 3′ en ‘DEFCON’ van Introversion. Ook oudere games zouden worden bewerkt voor amBX, waardoor ze opnieuw aantrekkelijk worden voor gamers.
De Ubisoft-games die deze technologie ondersteunen zijn Far Cry 2 en Brothers In Arms: Hell’s Highway, beide voor de pc. Philips zal in de toekomst ook spelcomputers gaan ondersteunen.
Vorig jaar wilde Philips ontwikkelaars van andere content aanmoedigen om toepassingen voor zijn ambient technologie te ontwikkelen, bijvoorbeeld voor Blu-ray speelfilms.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond