Deel dit artikel
-

Clinique zet Shazam in voor crossmediale reclameactie

Een pagina in tijdschrift scannen met Shazam en een commercial voor lippenstift van Clinique zien. Dat is een nieuwe manier om de audioscanner Shazam voor commerciële doeleinden in te zetten.

De campagne draait komende vier weken in Nederland, België en Italië. Hij is anders vanwege het feit dat de adverteerder gebruik maakt van de ogen (camera) van Shazam en niet van de oren (microfoon). In die zin is het ook een concurrerende technologie voor Blippar, dat zich deels op hetzelfde adverteerderterrein begeeft.

Wie een reclameuiting van Cliniques Pop Lip-lippenstift scant wordt in de app doorgestuurd naar de videoclip ‘Lush Life’ van Zara Larsson. In de app kan de kijker vervolgens uit een van vier versies van de clip kiezen, passend bij de vier soort lipstick van Clinique Pop Lip.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Cliniques visuals zijn behalve in bladen ook te zien op outdoor- en instorereclames.

Shazam is vooral bekend als audioscanner van muziek. Het zoekt zijn verdienmodel echter in het leggen van de link tussen gescande objecten in de fysieke wereld en online advertising. Dat varieert van instorereclame tot het kunnen scannen van ‘audiocodes’ in tv-commercials.

Het bedrijf haalde in 12 financieringsronden 136 miljoen dollar venture capital op. De laatste ronde van dertig miljoen dollar dateert van februari 2015.

Foto: Renata Lima (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond