CMO Allianz: ‘Sponsoring digitale sporten levert meer op’

De sponsoring van nieuwe digitale sporten levert Allianz veel meer op dan gedacht. Het resultaat ervan is groter dan toen de verzekeraar zich als merk had verbonden aan Formule 1-races. Dat vertelde CMO Jean-Marc Pailhol vandaag op het Duitse marketingcongres dmexco.

Eén van de eerste zaken die de Fransman veranderde was de sponsoring van het bedrijf. Dat resulteerde in de opmerkelijke stap om vanaf dit jaar samen te werken en te investeren in de Drone Racing League. Met partijen zoals Liberty Media en Sky wil Allianz de competitie op de kaart zetten.

‘In eerste instantie was het vooral een communicatiestrategie’, legt hij uit. ‘Maar nu blijkt het meer op te leveren. Het zet voor ons de deur open naar een ecosysteem waarin we nieuwe partners vinden. Die bedrijven helpen ons om naar innovatie te zoeken.’ Hij zegt het als een vorm van cocreatie te zien. Zo biedt het bedrijf inmiddels verzekeringen aan voor dronebestuurders.

Op het congres legde Pailhol uit zijn stappen te zien als een manier om dichter bij ‘digital natives’ in de buurt te komen. ‘Allianz is een oud bedrijf, je moet dus nadenken over innovatie om aan hun behoeften te voldoen. Het is een compleet nieuwe aanpak.’

Behalve droneraces zegt de marketeer ook mogelijkheden te zien in andere digitale sporten. Zo sponsort het bedrijf ook ‘roboraces’, de Formule E  voor elektrische onbemande voertuigen. Hoe gekker, hoe beter lijkt hij te zeggen. ‘Voor veel digital natives is dit het normale leven. De laatste dronerace werd in de VS door honderdduizenden kijkers bekeken, veel meer dan een Formule 1-race.’

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug