Deel dit artikel
-

Consument kiest vaker voor Chinese slimme luidspreker

Afgelopen jaar zijn er wereldwijd bijna 147 miljoen slimme luidsprekers verscheept. Dat zijn er 70 procent meer dan een jaar eerder, zo blijkt uit cijfers van Stratety Analytics.

Alleen al in het vierde kwartaal rolden er 55,7 miljoen exemplaren van de band.

Amazon leidt nog steeds de markt met zijn Echo luidsprekers, maar wereldwijd ziet het plaatje er langzamerhand wel anders uit. Chinese fabrikanten rukken op.

Amazon heeft internationaal een marktaandeel van 26 procent, terwijl dat een jaar eerder nog bijna 34 procent was. Ook Google leverde in en moet nu genoegen nemen met 20 procent.

Baidu, Alibaba en Xiaomi nemen hun plaats langzamerhand in, althans in sommige markten.

Apple blijft met 4,7 procent op een zesde plaats staan.

Deel dit bericht

2 Reacties

bert

Misschien moet de EU eens vastleggen wat een luidspreker mag heten. Net als pure chocolade of volkorenbrood. Ik zeg minimale eis dat ie 10kg weegt.

ron

Emerce blijft maar ouwehoeren over die smartspeakers en dat die of dat “koploper” is maar ik heb nog nooit zo’n ding zien staan bij iemand thuis, en ik ken aardig wat mensen….

Bovendien kan ik bijna niet geloven dat mensen nog zo’n afluister apparaat thuis willen na al die berichten over dat “er mee geluisterd wordt”, en met zo’n Chinees ding haal je meteen de Chineese overheid in je huiskamer die lekker meeluisterd met die “verderfelijke westerlingen”.

Als je dan nog zo’n ding neerzet ben je echt wel heel dom (of totaal gestoord) als consument zijnde…..

Maarja, wat maakt het ook uit hé, terruggaan is allang te laat, laat het maar gebeuren stelletje consumerende zombies!!!!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond