Consumentenbond waarschuwt voor dubieuze cashback-abonnementen

De Consumentenbond waarschuwt voor Oddie.nl, dat telefonisch cashback-abonnementen aanbiedt voor 99 euro per jaar. Het bedrijf accepteert geen annuleringen en eist ten onrechte betaling. De Consumentenbond adviseert om niet te betalen.

Oddie.nl biedt telefonisch een abonnement, waarmee deelnemers kortingspercentages op bepaalde aankopen krijgen. Wanneer consumenten het abonnement willen annuleren, beweert Oddie.nl dat dit niet kan.

Oddie.nl vertelt consumenten dat een handtekening niet vereist is, omdat ze niet enkel een dienst verkopen, maar het om een gemengde overeenkomst zou gaan. Het bedrijf levert naast de dienst (het abonnement) namelijk ook een product: de klant ontvangt na betaling een USB-stick van Oddie.nl. ‘

De Consumentenbond raadt gedupeerden aan in geen geval te betalen, ook niet onder druk.

11 Reacties

Blijf van oddie.nl maar aanmaningen krijgen ook na het versturen van de brief van RADAR naar hun toe.
Wat kan en moet ik nu nog doen????

Diversen 10 x e-mail gestuurd naar Oddie dat ik geen gebruikt wenst te maken van hun diensten Ik was 1 dag te laat om te anuleren,doordat mijn computer stuk was, nu een brief van Keyincasso binnen of ik 139.72 moet betalen binnen 5 werkdagen anders krijg ik nog meer verhogingen. Wat moet ik hier nu mee.??????

Ook ik heb een brief van het incassoburo gekregen van oddie of ik 139,84 moet betalen

Gr Remco

Diversen 10 x e-mail gestuurd naar Oddie dat ik geen gebruikt wenst te maken van hun diensten Ik was 1 dag te laat om te anuleren,doordat mijn computer stuk was, nu een brief van Keyincasso binnen of ik 139.72 moet betalen binnen 5 werkdagen anders krijg ik nog meer verhogingen. Wat moet ik hier nu mee.??????

moet ik gewoon negeren of moet ik hierop reageren? wat is wijsheid kan iemand mij hierop raad geven.

gr André

Dag allen,

Mijn man is vorig jaar telefonisch benaderd door Oddie B.V. Nu vandaag een 2de vorderingbrief ontvangen van KeyIncasso met verzoek tot betaling. Wij betalen niks. Ik heb een klacht ingediend over Oddie B.V. bij ConsuWijzer en ACM Autoriteit Consument & Markt. Ook zij geven advies niet betalen. KeyIncasso vind ik ook een vreemd bedrijf. Er klopt iets niet.

Heb Keyincasso ook een mail gestuurd toen ik van hun een aanmaning kreeg voor te betalen en gezegt dat ik een klacht bij Kassa en de Consumenten bond had gedaan en daarna niets meer gehoord van Oddie en Keyincasso

van keyincasso ik had een brief dat ik 99 euro wouw betalen heb ik niet ge daan nu moest ik ook die 139 euro gaan betalen ook dat heb ik niet gedaan en ik had ook niets besteld

Ik wil ook graag weten hoe je van dit vervelende bedrijf af

Ook ik zou graag willen weten hoe ik van dit vervelende bedrijf en hun dwingende incasso af kan komen. Ik betaal niks aangezien dit bedrijf geen poot heeft om op te staan niets wat hun doen is rechtsgeldig en bij mij is er niet eens sprake van een gemengde overeenkomst ik heb nooit een product ontvangen en ik was helaas ook 1 dag te laat met het annuleren, wat wettelijk gezien niet eens kan want met een gemengde overeenkomst heb je het recht om op te zeggen tot 2 weken na het ontvangst van ” het product” en die is nooit binnen gekomen dus ik kan ten aller tijde nog steeds op zeggen helaas beweren beide bedrijven dat Oddie B.V. alles netjes volgens de wet doen. Wat kan je hier nou mee. Na 5 maanden in een keer weer een bericht of ik even 139,72 wil betalen.

mooi bedrijf die Oddie B.V. als je niet betaald schakelen zij een incasso buro in namelijk Keyincasso,
laat dat incasso buro ook van Oddie B.V. zijn hahahahaha ja zo lust ik er nog wel één niet betalen is ons motto.

Via Direct Solutions kreeg ik naar aanleiding van een zeer onprettig telefoongesprek en hun mail dit bericht:
Geachte mevrouw Graaf,

Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen.

U heeft geen aanmaning gekregen. Direct Solutions is een bemiddelaar in fiscale betalingsconflicten. U heeft een aankoop gedaan waarvan de betaling nog niet gedaan is. Uw voicelog van uw aankoop-gesprek mag u beluisteren. Wij vragen u vriendelijk om de betaling te verwerken zodat wij uw dossier kunnen sluiten. Voor verdere vragen mag u ons bellen op werkdagen tussen 11.00 uur en 16.00 uur. Nodige instructies voor de betaling heeft u recent ontvangen met als onderwerp ‘bevestiging’.

Met vriendelijke groet,

Algemeen Secretariaat
Geachte mevrouw Graaf,

Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen.

U heeft geen aanmaning gekregen. Direct Solutions is een bemiddelaar in fiscale betalingsconflicten. U heeft een aankoop gedaan waarvan de betaling nog niet gedaan is. Uw voicelog van uw aankoop-gesprek mag u beluisteren. Wij vragen u vriendelijk om de betaling te verwerken zodat wij uw dossier kunnen sluiten. Voor verdere vragen mag u ons bellen op werkdagen tussen 11.00 uur en 16.00 uur. Nodige instructies voor de betaling heeft u recent ontvangen met als onderwerp ‘bevestiging’.

Met vriendelijke groet,

Algemeen Secretariaat
Geachte mevrouw Graaf,

Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen.

U heeft geen aanmaning gekregen. Direct Solutions is een bemiddelaar in fiscale betalingsconflicten. U heeft een aankoop gedaan waarvan de betaling nog niet gedaan is. Uw voicelog van uw aankoop-gesprek mag u beluisteren. Wij vragen u vriendelijk om de betaling te verwerken zodat wij uw dossier kunnen sluiten. Voor verdere vragen mag u ons bellen op werkdagen tussen 11.00 uur en 16.00 uur. Nodige instructies voor de betaling heeft u recent ontvangen met als onderwerp ‘bevestiging’.

Met vriendelijke groet,

Algemeen Secretariaat
Ik heb geen aanmaningen ontvangen, geen contract gehad en ook niets ontvangen. Ik ga geen 195 euro betalen voor niets, voor niets gaat de zon op.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug