Deel dit artikel
-

Coolblue, Foppen en Wijnvoordeel snel met webcare

De webwinkel die het snelst via webcare vragen en klachten beantwoordt is Coolblue. Er wordt gemiddeld binnen 11 minuten via Twitter gereageerd en binnen 21 minuten via Facebook. Dat blijkt uit onderzoek van LiveChat Pro.

Dat bedrijf heeft gekeken naar de responstijden via de verschillende communicatiekanalen van de vijftig grootste online retailers uit de Twinkle Retail Top 100.

Foppen E-tail reageert vooral snel via mail, namelijk binnen 45 minuten en binnen 47 seconden via de telefoon. Via livechat krijgen klanten binnen dertien seconden antwoord. Wijnvoordeel eindigde op de tweede plaats (na Foppen) met een gemiddelde van achttien minuten over alle kanalen.

Op Twitter reageren de vijftig bedrijven veel sneller dan op Facebook (2 uur en 44 minuten respectievelijk 5 uur en 18 minuten). Een beller moet gemiddeld 1 minuut en 39 seconden wachten voordat hij iemand aan de lijn krijgt.

E-mailen is het traagst; de klant moet ruim 27 uur op een antwoord wachten. In 9 van de 48 gevallen werd zelfs helemaal geen reactie via e-mail gegeven. Ook via livechat werd er niet altijd gereageerd, omdat de operator niet beschikbaar was.

Met inkomende chatverzoeken zijn de bedrijven het snelst, gemiddeld binnen 22 seconden.

Uit een onderzoek uit juli van dit jaar door LiveChat Pro bleek dat bijna de helft van de onderzochte websites met een chatfunctie overdag niet beschikbaar is voor live chat met de bezoeker.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond