Deel dit artikel
-

Coolblue nu ook in het Frans

Coolblue gaat naar verwachting morgen live met compleet Franstalige dienstverlening. Niet enkel de site is dan in het Frans, maar alles van klantenservice tot dozen tot dienstverlening in de fysieke winkel. “De volledige klantreis”, zegt directeur Pieter Zwart.

Na maanden van voorbereiding kan Coolblue nu ook Franstalig België bedienen. Nog niet helemaal zoals in het Nederlandstalige gebied, maar dat is een kwestie van tijd. Pieter Zwart: “Het assortiment voor het Franstalige deel is nu nog beperkt, maar dat zal snel toenemen.” Uiteindelijk moet er geen verschil zijn tussen klantreizen.

“Meertalige ondersteuning biedt je toegang tot een extra grote markt. Hoeveel dat is, valt nu nog lastig in te schatten. Onze naamsbekendheid”, in het zuiden van België, “is nog gering. We hebben in Nederland veel geleerd van werken met naamsbekendheid. Het belangrijkste is dat je je werk goed moet doen, dus dat de NPS goed is.” Klanten moet het bedrijf waarderen en het graag aanbevelen aan vrienden en kennissen.

Als de NPS, de klantervaring dus eigenlijk, op orde is dan zorgt dat voor een stabiele, goede onderstroom van verkeer en orders. Op die basis kan Zwart dan verder bouwen met reclame en andere merkbouwende activiteiten.

“Tijdens dit proces van het meertalig maken van onze dienstverlening, hebben we geleerd om nog eens goed naar onze eigen processen te kijken. Dat heeft ervoor gezorgd dat Coolblue schaalbaar is. Dat is een voorwaarde voor als we buiten de markten van Nederland en België willen gaan kijken.”

Naast het project Meertaligheid loopt nog een ander groot project, maar Zwart wil daar de details nog niet van geven.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond