Deel dit artikel
-

Criteo koopt Mabaya

Maker van reclametechnologie Criteo koopt het Israëlische bedrijf Mabaya, dat software maakt voor webwinkels die retailmedia willen bieden.

De overname van Mabaya past in de lijn van Criteo waarbij het zich weg beweegt van systemen die draaien op 3rd party cookies. Retailmedia is het nieuwe toverwoord bij de Fransen. Daarbij levert het webwinkels en marktplaatsen techniek om hun eigen digitale schapruimte te exploiteren met reclame van partners die al op die platformen werken.

Hoeveel geld met de overname gemoeid is, houden de partijen voor zich.

Bol.com ruilde vorig jaar nog de reclametechnologie van Criteo in voor die van Mabaya. Het aantal zakelijke verkopers op bol.com dat ook adverteert op de handelssite is afgelopen halfjaar verdubbeld tot een kwart. Hoe groot het gemiddelde budget van de 10.858 adverteerders in december was, is niet bekend.

Foto door Hayes Potter op Unsplash

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond