Deel dit artikel
-

Daisycon brengt e-commerceblad en -portal uit

Affiliatenetwerk Daisycon brengt samen met PostNL-dochter Netwerk VSP een papieren gids voor internetshopping uit in een oplage van twee miljoen.

De gids valt volgende week op de mat bij twee miljoen Nederlandse huishoudens en bevat tientallen kortingsacties van aangesloten webshops. De gids, onderdeel van een huis-aan-huis folderpakket, bevat codes die de lezers vervolgens kunnen invoeren op Nederlandsewebshopgids.nl.

Iedere link die van het portal verwijst naar een webshop gaat wordt onzichtbaar naar de bestemming gestuurd via een link op het domein van Daisycon. Zo kan het bedrijf uit Almere het gegenereerde verkeer meten. Bovendien kan het geld verdienen aan de doorverwijzing. Het is niet duidelijk hoe die inkomsten met Netwerk VSP worden verdeeld.

De folderactie lijkt niet bedoeld om opt-ins te verzamelen voor cookies. De gids en portal zijn eigendom van Netwerk VSP. De privacyverklaring op de site dan ook dat de toestemming aan Netwerk VSP wordt verleend, niet aan Daisyon:

‘Ook maakt Netwerk VSP gebruik van tijdelijke cookies. De informatie die via deze cookies wordt verkregen, wordt 60 dagen na uw laatste bezoek automatisch verwijderd. Aan de hand van cookies kunnen websites van Netwerk VSP u herkennen als u deze weer bezoekt. Ook kunnen cookies worden gebruikt om advertenties op de websites die u bezoekt beter op uw behoeften en interesses af te stemmen.’

Deel dit bericht

17 Reacties

Rutger

Ah, I see. Daisycon gaat concurreren met hun eigen affiliates. Goed idee 🙂 Ik had ook een kortingscode site, en volgens mij zijn een paar ideeen van mij gewoon 1 op 1 overgenomen door Daisycon. Ik ga dit eens haarfijn uitzoeken.

Oveigens wel frapant dat Daisicon nu in print gaat. Zij waren toch die partij die zo hard riep “Offline Sucks”!

http://www.offlinesucks.nl/

Rutger

Snapten ze het toen niet helemaal, of snappen ze het nu niet meer daar bij Daisycon?

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=270289206328229&set=a.176186382405179.39428.173627489327735&type=3&theater

Voor mij is in ieder geval wel duidelijk wat hier s*cks 😉

M. Dijkstra

Hoi Rutger,
Even voor de duidelijkheid. Zowel de gids als de portal worden uitgebracht door Netwerk VSP en zij zijn dus de publisher. Op de portal en in de gids worden slechts de adverteerders van Daisycon getoond.

Christiaan Solcer

Marcel, de titel van dit artikel lijkt toch duidelijk te zijn. Waarom wordt Daisycon benoemd als partner als het puur om tracking zou gaan? Als Netwerk VSP zowel de gids als de portal uitbracht wat is dan voor hun de reden om Daisycon als partner te benoemen als slecht de adverteerders van Daisycon worden getoond? Wanneer ik een nieuwe site maak en daar alleen adverteerders van Daisycon op zou zetten zou dan het persbericht er ook zo uitzien?

Laat ik voorop stellen dat ik het een slimme zet vind om een print partij te betrekken naar online sales, maar is het zo dat jullie alleen jullie netwerk fee pakken of ook een share van de publishers commissie? Je snapt dat de markt transparantie wilt en ik het overigens prima vind dat jullie verkeer weten te genereren vanuit print.

J. Ong

Ik zie dat het officiele persbericht verkeerd is geinterpreteerd. Voor de duideijkheid tref je hier de link naar het officiele bericht:
http://www.daisycon.com/nl/nieuws/netwerk_vsp_en_daisycon_introduceren_de_nederlandse_webshopgids/

Jochem Vroom

Een concurrent uit onverwachte hoek =)

M. Dijkstra

Hoi Christaan, Netwerk VSP heeft als publisher er voor gekozen om dit exclusief met Daisycon te doen gezien het grote aanbod adverteerders wat wij in ons portfolio hebben.

M. Dijkstra

Hoi Jochem,
Met Netwerk VSP is er inderdaad een partij bij gekomen, dat klopt.

Pietzr Borremans

Lol, haha Seger ik ga je bellen 😉

Bram

Apart dat een partij als Fonq.nl staat vermeldt op deze kortingscodewebsite, deze partij heeft eerder alle andere kortingscodewebsites uit hun netwerk gegooid.
Ook wij mogen Fonq niet op onze kortingscodewebsite promoten. Beetje scheef..

Perr

Wat een azijn zeikers hiero! Gaat het om en nieuw idee, kortingsbonnen huis aan huis in de print, of om een cocurrentie actie richting de kortingscode mafia sites.

Goed initiatief, tijd voor verbreding in de markt. Daar waar affiliates tegenwoordig al tv reclame maken, lijkt het me goed dat ook netwerken nieuwe wegen zoeken.

Waar slaat die domme opmerking trouwens op dat dit mogelojk bedoeld zou kunnen zijn om opt-ins te verzamelen? Wtf heeft dat met de gehele zaak te maken?

Mdobro

Tje, wat een reacties, in elk geval heeft het aandacht gekregen ;>)
@ rudger
We gaan met de tijd mee, zullen we maar zeggen ;>) tijd voor cross mediaal.

@ cristiaan
Doen we dat ook bij andere initiatieven? Jazeker, zo hebben we onze samenwerking met Flavourites.nl al eens onder de aandacht gebracht maar ook en joint effort met bv imbull http://www.marketingfacts.nl/berichten/20100818_engelse_kortingscode_regulering_naar_nederland

Dus ik zou zeggen pak je kans en bedenk een mooie actie samen met ons.

@bram
Deze actie is echt offline gericht, de website is meer een bijproduct om de transacties te meten, geen doel op zich. Als je een goed nieuw concept heb blijken onze klanten daar graag in mee te gaan. Dus creatief aan het werk zou ik zeggen.

@perr
Ik denk dat ons origineel persbericht een beetje verwrongen weergegeven is. De verwijzing dat we er geld aan verdienen (duh!) en dat het artikel voornamelijk over de cookiewetgeving gaat en niet over het unieke concept van de huis aan huisverspreiding verbaast me eveneens.

Let’s make new business, not war.

Erm

ondanks de uitleg blijft het feit bestaan dat daisycon exact aan de affiliate (of ze dat nu zelf zijn of niet, ze hebben er baat bij) kan doorgeven wat goed loopt bij actiecode en de andere jongens. lijkt me dat ze daar alles van weten en kunnen inzien

John (affiliate)

Wat een geneuzel over details. Ik lees hier een nieuwe ontwikkeling binnen de affiliatebranche, een interessante als je het mij vraagt, gezien de vele onderzoeken over de synergie tussen offline en online.

Maar vernieuwing brengt weer eens weerstand met zich mee. Voor de druktemakers: “niets duurt voort, behalve verandering.” Als je toch voldoende vertrouwen hebt in je eigen platform of media waar maak je je dan in hemelsnaam druk om denk ik dan?

Grappig om te lezen dat de reactie van kortingscode sites varieert van het gehalte: ‘zij mogen wel wat plaatsen en ik mag dat niet’ zucht… het betreft hier toch een bewuste keuze voor een ander kanaal. Je kunt het ook wat sportiever opvatten à la Imbull.

Ik vind het van Daisycon wel een slimme zet eigenlijk.

Michael

Hey Marcel,

Dit concept komt me bekend voor uit ons gesprek op Terschelling, jammer dat ik er verder door jullie niet in gekend ben. Mijn ervaring is wel dat van folder naar webshop zga geen conversie geeft. Ik hoop dat dat met kortingcodes meer op zal leveren….Succes iig en laten we binnenkort eens kijken of we gezamenlijk iets in deze richting van de grond kunnen tillen.

M.dobro

@ erm
Voor een deel is dat juist onze dienst verlening, vraag je channel of publishmanager wat goed loopt en hij zal je daar een advies op geven. Niet tav van de info van een publisher, maar over welke campagnes op het moment in hun geheel goed lopen. Individuele info over programma’ s of publishers delen we nooit met anderen.

@ michael
De eerste opzet dateert lang voor Terschelling we zijn met de aftemming ongeveer 6 maanden bezig geweest. Ben benieuwd naar je plannen.

Tygo

Haha inderdaad Pieter, erg typisch.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond