Deel dit artikel
-

Dalende resultaten Tradedoubler

Tradedoubler laat weer dalende cijfers zien in de resultaten over het afgelopen kwartaal. Desondanks belooft directeur Matthias Stadelmeyer beterschap richting het einde van het jaar, als de nieuwe producten op de markt komen.

Performancemarketingbedrijf Tradedoubler laat over het tweede kwartaal een omzetdaling van twee procent zien tot 44 miljoen euro. De brutowinst nam af met acht procent en kwam uit op negen miljoen euro. Het bedrijfsresultaat ligt op de 1,4 miljoen euro.

De verkoopresultaten zouden vooral gedrukt worden door Frankrijk. In Engeland, Duitsland, Spanje, Zweden en Polen “zien we goede jaarlijkse groei.”

De resultaten zijn geen cijfers waar beleggers enthousiast van zullen worden maar het bedrijf vraagt hen om geduld te hebben. Dat vragen ze al een paar jaar. Stadelmeyer is nu echter bezig nieuwe fundamenten onder het bedrijf te leggen. Het moet een ‘conversiespecialist’ worden. Daarin staat niet affiliatemarketing maar data centraal. Binnen de nieuwe werkopvatting valt nu ook retargeting.

De eerste nieuwe producten en diensten komen tegen het einde van het jaar op de markt.

Deel dit bericht

1 Reacties

Herman

TradeDoubler is een gelopen race, daar is geen redden meer aan. Ze roepen inderdaad al jaren dat ze met iets nieuws komen, maar het enige wat ongeveer om de 2 jaar nieuw is is de CEO omdat de vorige ontslagen wordt. Dat gaat ook met Stadelmeyer gebeuren. Mark my Words!

En nu stappen ze ook nog van de corebusiness af, en moet data centraal gaan staan…sure. Kletspraat om nieuwe wijn in oude zakken te verkopen. Zodoende kunnen ze er een duur prijskaartje aan hangen om zo al die mega salarissen van het management in Zweden te bekostigen. De geloofwaardigheid van TD is al jaren verdwenen, maar blijkbar zijn er nog voldoende adverteerders die zich in de luren laten leggen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond