Deel dit artikel
-

Deliveroo: ‘Voice is lastig voor ons’

Zo futuristisch als het klinkt, een spraakinterface op een wegdienst, zo lastig is het praktisch te realiseren. “Omdát het onzichtbaar is”, aldus CTO Mike Hudack van Deliveroo.

“Ja, als je altijd hetzelfde koopt of je wilt je meest recente bestelling weer plaatsen dan kan voice als interface. Verder is het lastig. Hoe ontdek je in ons immense dat ene restaurant dat je nog niet kent? Of hoe stel je een gerecht samen?”

Hudack legt de vinger op de zere plek wat conversational design betreft voor e-commerce. Dat is lastig te realiseren voor niet gestandaardiseerde producten, maatproducten als het ware.

Waar hij momenteel veel in investeert, is de ontwikkeling van algoritmes die de personalisatie van Deliveroo verbeteren. Meer in het bijzonder: het aanbod. Gebruikers moeten snel een passend assortiment vinden tegen passende prijzen binnen hun servicegebied.

Foto: anokarina (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond