Deel dit artikel
-

‘Voice niet gereed voor paid search’

Performancebased marketing kan nog niet in voice-interfaces. Daarom moeten merken zich richten op SEO, het ontwikkelen van originele content en branding als ze op Alexa- en Assistent-Achtige apparaten aan de slag willen.

Zo klinkt het advies van Zenith Media in zijn nieuwe vooruitblik op de internationale reclamemarkt.

Nu er steeds meer apparaten komen met een ingebouwde spraakinterface, denk aan apparaten als Google Home en Amazon Alexa, is het raadzaam dat bedrijven hiervoor een strategie gaan bedenken. Hoe ze zich ook manifesteren, zegt Jonathan Barnard van Zenith, de thema’s content en SEO moeten centraal staan om hoog in de organische resultaten te verschijnen.

Hij voorspelt verder dat de mondiale uitgaven aan reclame dit jaar uitkomen op 581 miljard dollar. Tot eind 2020 neemt dit bedrag nog eens toe met 4,2 procent. Twee derde van de groei komt op het konto van investeringen in paid search en social media ads door merken.

*) Zie ook: ‘eDay ook voor inzichten rondom voice

Foto: Nic McPhee (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond