Deel dit artikel
-

Derk Roodhuyzen de Vries (Fixico): ‘Offline business werkt als springplank’

Door de coronacrisis gaan veel bedrijven versneld online. Online schadeafhandelingsplatform Fixico zag echter juist nieuwe offline kansen. Het ontwikkelt sinds kort spatschermen voor taxi- en personenvervoerbedrijven. En dat helpt de online business makkelijker de grens over, vertelt medeoprichter Derk Roodhuyzen de Vries.

Ook Fixico merkte afgelopen maanden de gevolgen van de coronacrisis. Er werd minder gereden en dus ook minder schade gemeld. Zeker in België, dat weken op slot ging. Toch viel de terugval wel mee, zegt Roodhuyzen de Vries desgevraagd. “Er werd minder gereden, maar autobezitters hadden nu ook tijd om dat ene deukje te laten repareren.”
Fixico levert al enkele jaren end-to-endoplossingen voor digitale schadeafhandeling voor autoverhuurbedrijven, fleet owners en verzekeraars. Momenteel werkt het bedrijf samen met ruim tweeduizend erkende schadeherstelbedrijven.
Fixico zelf zat midden in de internationale expansie toen de coronacrisis uitbrak. Vorig jaar haalde het bedrijf nog zeven miljoen euro op bij het Amerikaanse Autotech Ventures, een vroege investeerder in Uber-concurrent Lyft. Het plan was om elk kwartaal een nieuw land toe te voegen.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!