Deel dit artikel
-

Deutsche Post koopt online supermarkt

Deutsche Post DHL heeft de meerderheid van de aandelen in AllYouNeed.com gekocht, een Duitse site die het best is te vergelijken met wat Truus.nl was in Nederland.

Het postbedrijf neemt 48 procent van de aandelen van het medeoprichter Christian Heitmeyer over. Twee jaar na de oprichting, en een jaar na de eerste participatie van de Deutsche Post, trekt Heitmeyer zich terug.

Duitse media reageren verrast op de forse investering van Deutsche Post in AllYouNeed. Het bedrijf zelf legt het uit als een manier om de online in levensmiddelen in het algemeen naar een hoger plan te tillen.

De webshop AllYouNeed heeft zestien producten in zijn assortiment en levert in het hele land uit. Het bedrijf investeert nu veel in zijn mobiele kanaal om de supermarkt in de broekzak van de consument te krijgen.

Deel dit bericht

1 Reactie

Paul Haarman

Ik begrijp wel dat in het verdienmodel van Allyouneed de bezorging een belangrijk pijnpunt is. Vanuit dat oogpunt voegt deze overname wellicht waarde toe. Maar het blijft een risicovolle markt waarbij de winst per bestelling erg mager is en de marketingkosten hoog. Vergeet ook niet dat je moet concurreren tegen alle Aldi’s, Lidl’s, en discounters als Rossmann (de Duitse Kruidvat). Een hele uitdaging.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond