Deel dit artikel
-

DHL in Nijmegen van start met Cubicycle

Harriët Tiemens, wethouder duurzaamheid van de gemeente Nijmegen, heeft maandag tijdens het International Cargo Bike Festival het startsein gegeven voor de inzet van de Cubicycle voor het afleveren en afhalen van pakketten in het stadscentrum.

De Cubicycle, spreek uit kjoebi-sykel, is een fiets op vier wielen met een afneembare container van een kubieke meter waarin ruimte is voor ongeveer 125 kilo aan zendingen. De containers worden voorgeladen in een operationele vestiging van DHL, naar het stadscentrum vervoerd en daar op de fiets geplaatst.

Deze grootformaat transportfiets maakt het mogelijk om grotere pakketten milieuvriendelijk in lastig bereikbare stadscentra te bezorgen en de retourstroom hiervan vanuit de stad te organiseren.

De Cubicycle is gebouwd door Velove uit Zweden en heeft elektrische trapondersteuning, met name om in de eerste meters op gang te komen.

DHL heeft negen Cubicycles rijden in verschillende Nederlandse steden. Ook in Frankfurt en Antwerpen rijden er DHL Cubicycles.

DHL Express rijdt in Nijmegen in samenwerking met Velocity al geruime tijd met de Parcycle, een kleiner formaat transportfiets.

Deel dit bericht

2 Reacties

Hans

Vooral geen zaken doen met DHL. Er wordt gelogen dat er is aangebeld, terwijl er slechts een ‘afwezigheidsbericht’ in de bus wordt gedaan. Beloftes worden niet nagekomen. Op de aangegeven tijd wordt er niet langsgekomen, maar wordt het pakket retour afzender gedaan waarna het pakket ruim een week van de radar verdwijnt. Alsof alle pakketten zo lang houdbaar zijn.

Daarnaast wordt er een door DHL bepaalde selectie van vijf afhaalpunten gepresenteerd, die vaak totaal onrealistisch is. Slecht bereikbare punten en punten met slechte openingstijden worden wel gepresenteerd terwijl goed bereikbare punten met gunstige openingstijden de ontvanger worden onthouden.

Ik zou bedrijven willen oproepen om geen zaken met DHL te doen.

Hans

Vooral geen zaken doen met DHL. Er wordt gelogen dat er is aangebeld, terwijl er slechts een ‘afwezigheidsbericht’ in de bus wordt gedaan. Beloftes worden niet nagekomen. Op de aangegeven tijd wordt er niet langsgekomen, maar wordt het pakket retour afzender gedaan waarna het pakket ruim een week van de radar verdwijnt. Alsof alle pakketten zo lang houdbaar zijn.

Daarnaast wordt er een door DHL bepaalde selectie van vijf afhaalpunten gepresenteerd, die vaak totaal onrealistisch is. Slecht bereikbare punten en punten met slechte openingstijden worden wel gepresenteerd terwijl goed bereikbare punten met gunstige openingstijden de ontvanger worden onthouden.

Ik zou bedrijven willen oproepen om geen zaken met DHL te doen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond