Deel dit artikel
-

Digitale omzet NY times stijgt 11 procent

De digitale omzetstijging van 11 procent kan bij de NY Times de dalende reclame-inkomsten slechts deels compenseren.

Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die de Amerikaanse uitgever bekend maakt.

De omzet van de New Media Group daalde met 2,9 procent tot 627 miljoen dollar. Zowel de (papieren) reclame-inkomsten bij de kranten als de abonneegelden liepen. Tegenover de daling bij de ‘papieren titels’ staat een stijging bij digitale titels als NYTimes.com, About.com, Boston.com en uitgaves in hun periferie.

Waar de papieren reclame-inkomsten met 7,2 procent daalde, steeg de digitale omzet met 11,1 procent. Internetreclame leverde 100,6 miljoen dollar op in de laatste drie maanden van vorig jaar

Over heel 2010 boekte het uitgeefbedrijf een digitale omzetgroei van 14,8 procent tot 387,3 miljoen dollar. Ondertussen is 26 procent van de concernomzet afkomstig uit digitale bronnen. In de toelichting op de cijfers zegt de directie dat ze investeert in diversificatie van de omzet met focus op online. Of en tot welke extra online investeringen dat dit jaar moet leiden is niet bekend.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond