Directeur verlaat mobiel marketingbedrijf HotSMS

Ruben Troostwijk verlaat HotSMS als landenbaas van Nederland en Duitsland. Met zijn vertrek zal ook de bedrijfsnaam HotSMS verdwijnen, want de activiteiten vallen per januari 2010 onder het nieuwe Buongiorno Digital van het moederbedrijf.
Tegen het einde van het jaar geeft Troostwijk na ruim 9 jaar het stokje over aan een ander als directeur van HotSMS. Taaf von Brucken Fock, een sales manager die afkomstig is van Telegraaf Media, wordt sinds gisteren ingewerkt. In het verleden werkte Von Brucken Fock onder meer de mobiele aanbieder Orange.
Troostwijk vertrekt tijdelijk met zijn familie naar het zuidelijk halfrond, waar de zomer op het punt staat te beginnen.
De vertrekkend landenbaas bevestigt aan Emerce dat de bedrijfsnaam HotSMS per begin 2010 zal verdwijnen. Enkel de gelijknamige consumentendienst zal blijven bestaan, om mobiele nummers te blijven verzamelen. Het bedrijf, of eigenlijk: de Nederlandse divisie van het Italiaanse Buongiorno, is nu geïntegreerd in de afdeling Marketing Services.
Begin volgend jaar komt Buongiorno namelijk met een uniform en geïntegreerd portfolio op de markt. Behalve mobiele marketing zal de nieuwe divisie Buongiorno Digital ook marketing voor social media gaan bedrijven.
Trooswijk ziet pas sinds twee jaar dat het bedrijfsleven serieus werk begint te maken van mobiele marketing. “Voor de toekomst verwacht ik dat het aspect ‘locatie’ van groot belang zal zijn voor marketingacties. De positioneringsmogelijkheid is uniek voor de mobiele telefoon. Daarnaast verwacht ik verder ontwikkeling van de mobiele markt zodra mobiel betalen aan uniforme standaarden voldoet”, en daarmee algemeen toegankelijk is. “Dat is onvermijdelijk”.
Het beursgenoteerde Ialiaanse Buongiorno nam HotSMS in 2007 over voor 4,3 miljoen euro.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond