Deel dit artikel
-

Disney stoeit met reclame via Layar

Walt Disney maakt in Nederland reclame voor een nieuwe film met behulp van augmented reality. Mobiele bellers worden er op straat op omslachtige wijze toe verleid een trailer te bekijken.

Ter promotie van de nieuwe film Prince of Persia probeert Disney een koppeling te leggen tussen de virtuele en de echte wereld. De mobiele software van het Nederlandse bedrijf Layar speelt hierin een centrale rol.

Het doel is de toevallige passant in de winkelstraten acuut de trailer van Prince of Persia te laten bekijken.

Wie de buitenreclame ziet en de instructies volgt om Layar te activeren, krijgt het voorfilmpje te zien en kan een spelletje spelen. Met dat spelletje kunnen spaarpunten worden verzameld bij filmsite Movieminutes.

Het aantal mobiele kijkers zal niet groot zijn. Om de video te kunnen zien, dienen ze allereerst over een iPhone of Android-telefoon te beschikken. Daarnaast moeten ze de Layar-software op hun telefoon hebben staan en, als derde, dienen ze een aantal maal op hun scherm te klikken voordat de video begint te spelen.

Het concept van deze ludieke campagne komt uit de koker van TAB Worldmedia.

De buitenreclames zijn te zien via de netwerken van JCDecaux, CBS Outdoor, Hillenaar en Brouwer & Partners. De interactief bedoelde Disney-reclame is ook te zien in 100 Nederlandse bioscopen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond