Deel dit artikel
-

Distimo breidt analytics uit

Distimo, de Utrechtste specialist in appanalytics, gaat ontwikkelaars meer informatie geven over het gebruik van hun apps.

Het bedrijf levert nu enkel informatie over de herkomst van de downloads van apps. Dat doet het per downloadwinkel en per land. De rapportages aan developers wordt in de komende maanden uitgebreid met informatie over de herkomst van de downloads.

“Worden de downloads aangezwengeld via Twitter, Facebook, blogs of elders?”, licht directeur Vincent Hoogsteder toe. Hij is vandaag een van de deelnemers aan een paneldiscussie tijdens het Mobile World Congress in Barcelona.

Daarnaast gaan ontwikkelaars meer informatie krijgen over de exploitatie van hun apps. Distimo kan koppelen met de meeste gangbare mobiele advertentienetwerken. Daarnaast hebben ze, via de ontwikkelaars zelf, zicht op hoe bijvoorbeeld in app purchases zich ontwikkelen. “Wij laten zien waar gebruikers vandaan komen en, op termijn, wat ze waard zijn.”

Met dit soort informatie kunnen de wereldwijd tweehonderdduizend mobiele ontwikkelaars zich met specifieke data beraden over hun het verdienmodel van hun werk.

*) Op 8 maart verschijnt een interview met Vincent Hoogsteder in de lunchrubriek van Emerce Magazine.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond