Deel dit artikel
-

DPG: forse groei digitale abonnementen

DPG Media meldt over 2019 een opmerkelijke groei in de verkoop van digitale abonnementen en een fors gestegen bereik voor de drie grote nieuwssites ad.nl, hln.be en bt.dk.

De groep heeft intussen ruim 400.000 digitale abonnees. Ook de inkomsten uit digitale advertenties zijn substantieel gestegen, maar nog onvoldoende om de daling in print-advertenties op te vangen.

De tijdschriften van de groep presteerden beter dan verwacht.

In 2019 realiseerde DPG Media een omzet van 1,64 miljard euro en een EBITDA-groei van 7 procent naar 258 miljoen. De bedrijfswinst klokte af op 183 miljoen en de netto-winst bedroeg 129 miljoen, een groei van 2 procent ten opzichte van 2018.

De televisieactiviteiten in België hadden het moeilijker door een omzetdaling uit advertenties van 4 procent. Om in te spelen op veranderende kijkgewoontes is het gratis videoplatform VTM GO gelanceerd dat nu bijna 600.000 actieve gebruikers telt.

DPG houdt rekening met de impact van coronacrisis, maar de voorspelbaarheid hiervan is beperkt.

CEO Erik Roddenhof: ‘Het spreekt voor zich dat wij zowel de groep als de onderdelen intussen zullen bijsturen waar mogelijk, maar zonder de onderliggende strategie aan te tasten. Wij blijven inzetten op de digitale transformatie van de groep terwijl we de focus bewaren op al onze mediamerken, online én offline’.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond