Deel dit artikel
-

Duitse jeugd verkiest chat boven mail

Vijf op de zes Duitse jongeren van twaalf tot negentien jaar gebruiken liever instant messaging dan email om te communiceren. Dat concludeert het Bundesverband Informationswirtschaft, Telekommunikation und neue Medien (BITKOM) na onderzoek.

Zeker 83 procent van de Duitse jongeren gebruikt het internet dagelijks. Daarbij is instant messaging enorm populair. Niet alleen om te chatten, maar ook om actueel nieuws te ontvangen, zo stelt BITKOM.

Muziek luisteren is een andere favoriete activiteit. Pas daarna komt het zoeken naar informatie.

Het internetnet gebruik onder jongeren in Duitsland verschilt daarmee niet wezenlijk van dat onder Nederlandse jongeren, al bleek vorig jaar uit onderzoek van MTV, Nickelodeon en Microsoft dat 85 procent van de Nederlandse jeugd niet zonder e-mail kan.

Het Pew Internet & American Life Project heeft onlangs in het rapport ‘Teens and Social Media’ geconcludeerd dat steeds meer jongeren zelf content creëren. Bijna tweederde (64 procent) van de 12-17-jarigen in de VS is er mee bezig. Met name het delen van eiggemaakte content is erg populair. In Nederland bleken deelsites als Windows Live Spaces, MySpace en Hyves juist minder in trek.

Deel dit bericht

3 Reacties

dennis

Nou zou het ook wel interessant zijn om te weten….. WAAROM is dat populairder… Ik merk het zelf ook wel om mij hem dan mensen sneller willen chatten dan mailen… Persoonlijk ben ik meer van de mail, ontzettend storend om iedere keer zo'n venster in beeld te krijgen. Maar ik kan me voorstellen dat de reden is dat je sneller een antwoord krijgt met chatten…

Michel

"In Nederland bleken deelsites als Windows Live Spaces, MySpace en Hyves juist minder in trek." Er waren natuurlijk ook meer sites. Spaces, MySpace en Hyves waren onder jongeren lang niet zo populair als Sugababes.nl (1.5 miljoen unieke bezoekers per maand). Hoe het met MySpace zit weet ik niet, maar Hyves is op dit moment veel populairder onder jongeren dan enige tijd geleden. "AL bleek vorig jaar uit onderzoek" Er is een duidelijk verschil tussen iets LIEVER gebruiken dan iets anders, en best zonder dat andere te kunnen. De onderzoeken hoeven elkaar dus helemaal niet tegen te spreken. Jongeren mailen nog volop, maar gebruiken veel liever IM, en dan vooral MSN/Live Messenger (in Nederland in ieder geval).

John

Logisch dat deze klanten van morgen de snellere weg verkiezen boven het maar wachten op een mailreactie. En dan weer terug en weer wachten op een reactie. Via de chat kun je binnen 3 minuten datgene communiceren waar je in de mail vaak een week mee bezig bent. Vandaar dat een site als http://www.chatkantoor.nl een prima antwoord is op de stijgende chat behoefte. En je kunt daar onder het tabje bedrijven ook nog zelf alles over chatapplicaties te weten komen. Ofschoon ik het emailen ook tof vind, ga ik ook steeds meer chatten met bedrijven.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond