Nieuws -
Duitsland consulteert markt om Googles ad stack
Het Duitse Bundeskartellamt vraagt marktpartijen naar hun ervaringen met en bezwaren tegen de dominante positie van Google in de niet-searchgebaseerde online reclame markt. Tegelijk klinkt een oproep om meer, zwaardere middelen tegen techgiganten te kunnen inzetten.
De toezichthouder op de markt publiceert een rapport met daarin zijn analyse van de digitale reclamemarkt. Hij vraagt relevante marktpartijen, dat kunnen ook Nederlandse bedrijven zijn, te reageren op de analyse. Een belangrijke conclusie is, dat Google in alle gelederen van de programmatic markt, van server tot eindgebruiker, een dominante en bepalende positie heeft.
Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!
Premium Account
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd
Log in met je Premium Account