Deel dit artikel
-

Duurzame bezorgingen webwinkels verdubbeld

De Nederlandse consument laat zijn bestellingen bij webwinkels steeds vaker duurzaam bezorgen als hij de keuze heeft. Logistiek techbedrijf Paazl signaleert een kleine verdubbeling van vier procent vorig jaar naar zeven procent in de afgelopen week.

Deze kleine verdubbeling is volgens het bedrijf het directe gevolg van de promotie die webshops doen voor minder vervuilende bezorgopties. Zeker de webwinkels die multicarrier verzending promoten merken dat, omdat ‘groen bezorgen’ vrijwel automatisch worden gepresenteerd als een van de opties.

“We verwachten dat duurzame opties in 2022 een nog groter aantal zullen vormen”, aldus een persbericht. Dat heeft mede te maken met de groeiambities van nieuwe toetreders, bijvoorbeeld met bezorgkluizen, en met het laten afhalen van orders bij pakketpunten van andere verzenders.

Paazl telde het aantal zendingen naar pakketpunten en combineerde dat met die van vervoerders die gebruikmaken van fiets-, CO2-neutrale en elektrische voertuigen. Dat leverde een benadering op van hoe lastmiledelivery minder vervuilend wordt.

Verder signaleert het bedrijf uit Amsterdam dat uitdagers als Fietskoeriers.nl, Budbee, Instabox en Trunkrs het aantal verzendingen tijdens Black Friday zagen vertienvoudigen ten opzichte van vorig jaar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond