Deel dit artikel
-

‘Succes van Black Friday zit in shops checkout’

De klanttevredenheid wordt op hoogtijdagen als Black Friday voornamelijk bepaald door hoe goed webwinkels communiceren in de checkout.

Als een bestelling door drukte in de logistieke keten wat later komt, maakt dat niet per se iets uit voor de koper. Snelheid van leveren is ondergeschikt aan de verwachtingen rondom de levertijd, zo stelt logistiek techbedrijf Paazl.

“Je zou verwachten dat na een paar jaar oefenen de communicatie naar de klant en het organiseren en uitvoeren van alle leveringen soepel zou verlopen. Toch blijkt dat alleen voor webshops die precies weten wat consumenten wensen én die nu al starten met voorbereiden”, schetst het bedrijf.

Niet ingeloste verwachtingen leiden tot klachten op fora en extra druk op de klantenservice.

In de aanloop naar de decemberfeestmaand moeten webwinkels zich vooral richten op flexibiliteit en duidelijkheid rondom de bezorgopties. “Beloof je om een vandaag voor 17.00 besteld item de dag erop te leveren, dan moet je die belofte nakomen. Meldingen over wanneer het pakket bij de consument thuis arriveert, moeten zo accuraat mogelijk zijn. Dus in de ochtend, tussen 10 en 12 of: om 10.48.”

Data over verzendvolumes jaar laten zien dat Black Friday vorig jaar een week duurde en zijn hoogtepunt beleefde op de laatste maandag, die net voor Sinterklaas valt.

Foto: Susanne Nilsson (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond