Deel dit artikel
-

Instabox: capaciteit twee keer verdubbeld

Instabox Nederland heeft zijn capaciteit afgelopen maanden twee keer verdubbeld om de logistieke druk van de feestdagen te kunnen verwerken.

“Vanaf september is ons netwerk verdubbeld in acht weken en in de vier weken daarna nog een keer. Dan spreek je over mensen, busjes, distributiecentra, drop-offlocaties. Alles. We zien ondanks de drukte geen logistieke problemen”.

Operationeel directeur Tijs van Driel van het bedrijf dat Red je Pakketje heette schetst aan Emerce een beeld van versnelling maar geen overbelasting.

“Begin 2021 zijn we gaan inventariseren wat nodig zou zijn bij de plannen voor het jaar. Dan kijk je naar mensen en andere middelen. Zo hebben we dit jaar zeven nieuwe hubs geopend en komen er volgend jaar nog eens vijf bij.” Ook Instabox ondervindt hinder dan de grondstoftekorten die de wereld tergen. Daardoor is het lastiger om bijvoorbeeld busjes en rolcontainers aan te schaffen.

“En recruitment is een uitdaging. Dat is het al jaren en nu nog meer.”

Door de overname van Red je Pakketje door het Zweedse Instabox breidt het logistieke bedrijf zijn dienstenwaaier uit met pakketkluizen. Eind dit jaar moeten dat er 350 zijn, eind 2022 tien keer meer. Rond de drieduizend.

“Dat wordt een succes in Nederland. Pakketkluizen werken efficiënter voor de winkels waar ze staan en de eindconsument.”

Volgende week maandag 29 november wordt naar verwachting de drukste dag voor de pakketvervoerders. Sendcloud voorspelt op basis van marktdata een pakjespiek van 242 procent bovenop normaal.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond