Deel dit artikel
-

eBays productvergelijker wordt reclamenetwerk

eBay neemt met zijn productvergelijker Shopping.com op de schop en maakt er een internationaal reclamenetwerk van. Uitgevers kunnen verwijzingen naar producten in webwinkels op hun sites gaan opnemen.

Afgelopen paasweekend werd deze conceptuele wijziging van Shopping.com duidelijk. De vergelijkingsdienst blijft voorlopig bestaan, maar de nieuw afgeleide business krijgt strategisch meer aandacht. eBay Commerce Network put uit de database van Shopping.com waarin staat welke webwinkel wat tegen welke prijs verkoopt. Die informatie kunnen uitgevers in vijf landen nu in hun sites gaan integreren.

eBay Commerce Network is gelanceerd in de landen: Duitsland, Engeland, Frankrijk, Amerika en Australië. In deze landen bereiken vierduizend aangesloten webwinkels nu zo’n honderd miljoen internetters. De winkeliers betalen voor iedere keer dat een consument vanaf de site van een van de tweeduizend aangesloten uitgevers naar een webwinkel klikt. Shopping.com is in deze context een van de aangesloten publishers. Andere namen zijn: Bing, TheFind en CNET.

Het bedrijf kocht Shopping.com in 2005 voor een half miljard dollar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond