Deel dit artikel
-

E-commercesector start televisiecampagne over bestellen in uitdagende tijden

Vanwege de hygiënemaatregelen en de onverwachte toegenomen drukte bij de webwinkels, en daarmee ook bij distributiecentra en vervoerders, verloopt het online winkelen voor de consument minder vlot dan hij misschien gewend is. Om consumenten daarvan bewust te maken, start Thuiswinkel.org in samenwerking met webwinkels en vervoerders vandaag een televisiecampagne.

De Ster, reclameverkoopmaatschappij van de publieke omroep, heeft gratis reclamezendtijd aan brancheorganisaties aangeboden om te kunnen communiceren over de situatie rondom het coronavirus.

‘Met deze branchebrede campagne vragen we begrip aan de consument en laten we zien dat we aan de achterkant hard werken en het onder controle hebben’, zegt Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, de belangenvereniging voor webwinkels.

Per dag worden momenteel ruim 1,5 miljoen pakketten bezorgd. Die cijfers zijn vergelijkbaar met die van de feestdagen in december. En daar bereiden webwinkels en vervoerders zich samen normaal gesproken maanden op voor.

De campagne vraagt waardering voor de mensen die, met aangepaste werkwijze, zich inzetten om producten bij mensen thuis te brengen, zodat Nederlanders zonder de deur uit te gaan toch in hun (levens)behoeften kunnen voorzien.

Ook vraagt de e-commercesector consumenten om begrip voor het feit dat het online winkelen iets anders kan gaan dan ze gewend zijn, bijvoorbeeld dat de levering niet meer tot in huis plaatsvindt, dat het inpakken en de levering van hun pakket iets langer duurt dan gebruikelijk of dat een bepaald product even niet op voorraad is.

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond