Deel dit artikel
-

[Eday] Booyah’s MyTown internationaal met Google

Het mobiele iPhone-spel MyTown van Booyah rolt uit naar het buitenland met behulp van Google Maps en Place Pages. Booyah’s CEO komt op 16 september naar Emerce eDay.

MyTown is met zijn ruwweg drie miljoen leden groter dan de populaire check in-dienst Foursquare. Toch is het spel, het best te vergelijken met Monopoly in de fysieke wereld, amper bekend in Nederland. Daar komt over niet al te lang verandering in.

Ontwikkelaar Booyah sloot een samenwerking met Google. Bedrijfsgegevens uit Google Maps’ Place Pages, te vergelijken met Gouden Gids-pagina’s, uit de hele wereld vormen de basis voor MyTown internationale uitrol. Spelers hoeven geen bedrijfsnamen meer te voeden aan het spel. De speelplekken zijn, via Google, al bekend.

Gamers kunnen een plaats claimen, huurgeld vragen en virtuele goederen kopen en verkopen.

Op donderdag 16 september komt CEO Keith Lee naar Nederland om tijdens Emerce Eday zijn mobiele sociale speldienst te tonen. Eday vindt ook dit jaar weer plaats in de Van Nelle Ontwerpfabriek in Rotterdam.

Een interview met Keith Lee waarin hij de achtergrond van zijn bedrijf schetst:

Een technische demonstratie van MyTown in combinatie met Google Maps:

Een demonstratie van het spel, opgemaakt in HTML5:

Booyah ontving in mei 2010 in de derde financieringsronde 20 miljoen dollar van Accel Partners, Kleiner Perkins Caufield & Byers en DAG Ventures. Daarmee komt het totaal aan extern aangetrokken kapitaal op 29,5 miljoen dollar.

Foto: jontintinjordan (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond