Deel dit artikel
-

Een miljoen dozen gratis

E-vita.com geeft een miljoen dozen met sampleproducten weg, in ruil vooor consumentendata

Het Engelse gezegde 'the proof of the pudding is in the eating' wordt binnenkort op grote schaal in Nederland in de praktijk gebracht. Via internet gaat E-Vita.com gratis een miljoen dozen met producten aanbieden. Het soortgelijke initiatief SampleShop.nl wacht al een jaar op de officiële start.

E-Vita.com biedt internetters de mogelijkheid om eenmaal per drie maanden online twintig producten te kiezen. Hoewel bestelling en aflevering gratis zijn gebeurt dit alles niet helemaal voor niets. In ruil voor de doos verwachten de fabrikanten wel 'consumentendata'.

Op een soortgelijke manier werkt SampleShop.nl, een initiatief van direct-marketingbureau N.A.W. Plus uit Barneveld. Opvallend: ook hier worden dozen met meerdere producten aangeboden. De site is al een jaar actief, maar de officiële start laat nog steeds op zich wachten.

"We zijn nog op zoek naar een derde partner voor de acquisitie", zegt Harm-Jan Wieringa, een van de twee eigenaren van het marketingbureau. "We hebben niet genoeg contacten in de fmcg-wereld (fast moving consumer goods) en hebben momenteel ook niet genoeg mankracht om het initiatief verder te ontwikkelen."

Ondertussen komt E-Vita.com langszij. "Tja, het lijkt erop alsof ze het idee van ons gepikt hebben. Ze zeggen een miljoen dozen te gaan versturen, dat lijkt me wel erg veel." Behalve het opbouwen van de contacten met de fabrikanten is het met name de logistiek die een probleem vormt, aldus Wieringa. Hoop op de start van SampleShop.nl is niet geheel vervlogen. "Ik heb nog rotsvast vertrouwen in het idee", zegt Wieringa.

E-Vita.com zegt niet op de hoogte te zijn geweest van SampleShop.nl. "We leerden ze pas kennen toen we op ons concept patent gingen aanvragen", zegt Willem Valk, director sales & marketing. In april volgt een 'soft launch', vertelt Valk. "Problemen met logistiek verwachten we niet, vanuit de achtergrond van ons bedrijf hebben we daar genoeg ervaring mee." Aan sales en marketing is volop aandacht besteed, aldus Valk. "We krijgen enthousiaste reacties. Het heeft er alle schijn van dat het een klapper gaat worden."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond