Deel dit artikel
-

Eerste slow mediaplatform van Nederland officieel live

Mohi, naar eigen de eerste slow media app van Nederland, is beschikbaar in de App- en Playstore. De gratis applicatie laat gebruikers gemakkelijk digitale content (boeken, artikelen, video’s, podcasts, films en muziek) ontdekken en consumeren op basis van aanbevelingen door hun vrienden en familie.

De app wil orde brengen in de chaos van de vele content die online wordt aangeboden. In de applicatie kunnen gebruikers digitale content ontdekken, consumeren en delen met bekenden volgens het principe less is more.

Mohi sorteert aanbevelingen op basis van drie filters: luisteren (podcasts en muziek), lezen (artikelen en boeken) en kijken (films en documentaires). Daarnaast vraagt de applicatie aan gebruikers om actief eigen tips te delen met hun netwerk.

Naast vrienden en familie kunnen gebruikers ook bekende curators volgen, zoals programmamakers, journalisten en CEO’s. Onder andere Philip Huff, Boris Veldhuijzen van Zanten en Nina Pierson zijn reeds aangesloten.

Gebruikers kunnen daarnaast een selectie maken van hun eigen favoriete content en zo op Marie Kondo-achtige wijze een digitaal archief opbouwen.

Oprichter Wibe van de Vijver deed eerder bij onder andere Google en Techleap veel relevante ervaring op. Partners zijn Rutger Bresjer en Sebastiaan de Stoppelaar. Eerder investeerden meerdere ondernemers, waaronder de oprichters van Hyves en eBuddy samen 225.000 euro in de Amsterdamse startup.

In 2022 wil Mohi tenminste honderdduizend actieve gebruikers hebben aangesloten. Vooralsnog ligt daarbij de focus op Nederland, maar Van de Vijver sluit een eventuele uitbreiding naar het buitenland niet uit.

Deel dit bericht

1 Reactie

bert

Slow media is content die zo kaal mogelijk is, zonder ads, basis CSS, zonder javascript, zonder tracking en op ieder device leesbaar, zelfs nog op een Amiga met Netscape bij wijze van spreken… Apps passen daar niet bij.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond