Deel dit artikel
-

Emerce Digital Marketing: Google, FOREO, Tony’s Chocolonely en meer

Daan Cosman is verantwoordelijk voor de wereldwijde digitale strategie bij Tony’s Chocolonely, waaronder e-commerce, de customer journey en CRM. E-commerce groeit snel als kanaal voor het Nederlandse bedrijf en een unieke kans om rechtstreeks met klanten te communiceren over zijn missie. Op Emerce Digital Marketing, de laatste videocollectie van Emerce van dit jaar, vertelt hij over de Make It Personal strategie.

Bedrijven realiseren zich steeds beter dat het bieden van een goede klantervaring (CX) niet alleen frictie en frustratie wegneemt, maar ook leidt tot betere bedrijfsresultaten. Toch lukt het veel bedrijven niet om een structureel betere CX te blijven bieden.

In zijn vraaggesprek noemt Bas Jansen van Google de valkuilen, risico’s en succesfactoren rondom het inrichten van je bedrijfsorganisatie voor structureel goede CX. Welke tools uit de toolbox mogen niet ontbreken? Hoe zorg je ervoor dat je website niet alleen snel wordt maar dat ook blijft? Wat kunnen websites leren van apps, en vice versa?

De Engelstalige bijdrage komt van Maja Culig, marketingdirecteur van Foreo. De oprichter van dit Zweedse merk is Filip Sedic en hij staat nog steeds aan het roer. De in Bosnië geboren Zweed maakte de overstap van het Zweedse telecombedrijf Ericsson naar persoonlijke verzorging nadat zijn vrouw ontevreden was over een borstel om haar gezicht mee te reinigen. Inmiddels zijn daar allerlei producten bijgekomen, zoals een ultra-hygiënische tandenborstel.

Omer Wysman, Global Director eCommerce bij Danone over o.a. customer journey, channel strategies, D2C, innovatie, marketing en sustainability van Danone gaat het hebben over snel veranderend consumentengedrag.

Ook zie je een gesprek met Nicole Babay (Intertoys) over een aantal interessante onderwerpen die een rol spelen in het dagelijkse leven van marketing professionals: on- en offline merkstrategie, sociale media, loyaliteit, fysieke retail en brand awareness. En natuurlijk ook over de pandemische tijden waarin wij nu nog leven.

De collectie video’s is vanaf donderdag 16 december na registratie gratis beschikbaar.

Foto Shutterstock

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond