Deel dit artikel
-

Emerce eFashion: Webshop Lief! opent offline servicedesk

Online klanten van kledingmerk Lief! kunnen volgend jaar artikelen afhalen en retourneren bij een nieuw te bouwen offline servicepunt.

Dat zei marketeer Michelle Nederveen vanochtend tijdens het dagcongres Emerce eFashion in Amsterdam. Een voormalig magazijn van het bedrijf in Sliedrecht wordt na de zomer verbouwd tot een experience center, waarin het servicepunt voor de internetklanten een apart onderdeel wordt.

Nederveen schetste haar publiek hoe Lief! in zes jaar tijd uitgroeide van een zaakje van 25 vierkante meter uitgroeide tot een landelijk opererend lifestylemerk. Het bedrijf heeft elf eigen winkels, tweehonderd dealers in Nederland, honderd in België en drieduizend verkooppunten via nu 25 licentienemers.

Pas sinds 2010 wordt er serieuze aandacht besteed aan online verkopen. Onder verantwoordelijkheid van Nederveen groeide de site afgelopen jaren tot vijfduizend bezoekers per dag. “De conversie op de site ligt tussen de twee en drie procent.” Verkoopcijfers geeft ze niet, maar de omzet in vergelijking tot de elf Lief!-winkels noemt ze substantieel.

“SEO en SEA besteden we uit, affiliatemarketing doen we zelf. Nog wel.” Lief! is namelijk van plan om zijn merk volgend jaar in Duitsland op de markt te brengen. Daarvoor roept het de hulp in van een affiliatenetwerk met specialisme op die markt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond