Deel dit artikel
-

Emerce eFinancials: ‘We brengen cookies naar de fysieke wereld’

Vijf jaar geleden bedacht Thomas Brinkman MyOrder. Op een Gronings terras wilde hij een biertje bestellen, maar de bediening zag hem niet. Waarom kan ik eigenlijk niet gewoon met m’n mobiel bestellen? dacht hij. Met twee softwareontwikkelaars begon de jonge ondernemer aan de app te sleutelen. Vorig jaar stond MyOrder er inmiddels zo goed voor, dat Rabobank tachtig procent van de aandelen kocht. Donderdag spreekt hij op Emerce eFinancials in ’t Spant in Bussum.

Wat is er met MyOrder gebeurd sinds de Rabobank een belang nam? Met andere woorden: hoe varen jullie?
“Sinds de overname is alles in een stroomversnelling geraakt, we zijn nu een jaar verder en enorm gegroeid van vier- naar elfduizend locaties. Het team is uitgebreid van twaalf naar dertig man en we hebben een hele hoop ambassadeurs in de vorm van honderddertig lokale Rabobanken erbij gekregen en die zorgen voor enorm veel leads. In de jaren daarvoor waren we vooral bezig lokaal ondernemers aan te sluiten op MyOrder, in steden de kroegjes, bakkerijen en bioscopen, maar door de uitstraling en het vertrouwen dat een partner als Rabobank geeft sluiten ook grote partijen als Shell, Fleurop, Efteling en Superdirect.com (Sligro) zich aan. En deze partijen zorgen wederom weer voor veel spin-offs, waardoor we nog sneller groeien.”

In de VS zien we de eerste cafés opduiken waar je niet meer met contant geld kunt betalen. Wat moet er gebeuren voordat we dat ook in Nederland kunnen zien?
“In Nederland gaan we in de komende twee jaar ook steeds meer die kant op. We horen van veel ondernemers die met MyOrder werken dat één van de grote voordelen het verminderen van contant geld is. Minder contant geld betekent gewoon minder risico’s, de veiligheid neemt toe en de kasverschillen nemen af. Ook aan de kant van de consument zien wij een toename in het gebruik van mobiel betalen.”

Hoe zie je MyOrder in de toekomst? Gaan jullie andersoortige diensten toevoegen?
“In de toekomst komt er een aantal interessante diensten bij die ondernemer en consument met elkaar gaan verbinden en waardoor het gebruiksgemak voor de consument wordt vergroot. Wat begon als een app waarmee je niet meer op de ober hoefde te wachten, maar zelf je biertje kon bestellen, groeit de aankomende tijd uit tot een platform wat tot een meer persoonlijke ervaring moet leiden. Hierbij moet je denken aan een verdere ontwikkeling van de gestarte pilot in Leiden met MyOrder SideKick. waarmee ondernemers kunnen zien wie er in de winkel komen. Je zou kunnen zeggen dat we MyOrder cookies naar de fysieke wereld gaan brengen. De retailer kan beter inspelen op de behoefte van de consument en voor de consument wordt de winkelervaring persoonlijkere en relevanter.”

Deel dit bericht

2 Reacties

Tom

Het is in mijn ogen een app die niet echt in een vraag voorziet. Ik heb de app al jaren op mijn telefoon staan (uit interesse in het vakgebied) maar nooit een trigger gehad om hem te gebruiken. Ik vraag me ook af hoeveel downloads er zijn. Ik heb nog nooit iemand horen vertellen dat hij de app ergens heeft gebruikt. Verder vind ik ook de branding slecht. De cookies voor de echte wereld gaan er wel komen via platforms als Estimote en dergelijke. Dit gaat hem niet worden.

Mitchell

Geweldige app die juist heel erg in vraag voorziet. Ik hoef niet te wachten tot de ober mijn bestelling komt opnemen, tevens leuke kortingen via de app. Het is sneller en makkelijker. Ook mijn bios kaartje is goedkoper dan via internet of de kassa en geen gedoe met rijen. Ik gebruik MyOrder steeds en steeds meer, zeker sinds er nu steeds meer locaties zijn die de app ondersteunen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond