Deel dit artikel
-

Emerce eRecruitment: bol.com investeert meer in talentpools

Bol.com wil meer met talentpools gaan doen om snel nieuwe kandidaten voor banen te vinden. Dat vertelde Jaap Rip van bol.com vanochtend op Emerce eRecruitment. Ook referalls, waarbij specialisten advertenties delen, worden belangrijker.

Bol.com wil zich als werkgever bij de juiste doelgroepen promoten. De eisen worden hoger, volgens Rip. “Wij zoeken tegenwoordig onder meer mensen met typische retailkennis die dat naar de webomgeving kunnen vertalen, dat blijkt een lastig profiel te zijn. Zoeken binnen Ahold, onze nieuwe moeder, levert dan niet per definitie de geschikte kandidaten op.”

Bol.com heeft 150 nieuwe mensen aangenomen in 2012, waarvan een groot deel na de overname door Ahold. Op een gemiddelde advertentie komen veel reacties, zoveel dat bol.com naar nieuwe wegen zoekt om de juiste kandidaten te vinden. “We selecteren al deels op regio, aan mensen uit Limburg hebben wij niet zoveel, maar we gaan nu meer zelf actief zoeken.”

Enerzijds via profielen in een talentpool. Die kandidaten kunnen dan meteen worden benaderd als er een positie vrijkomt. Anderszijds via zogenoemde referalls door wat Rip ambassadeurs noemt: mensen met waardevolle connecties die advertenties in hun netwerk delen.

Naast de eigen site en Google is Monsterboard de belangrijkste bron van kandidaten. “We krijgen ook wel veel reacties binnen via aggregratiezoeksites als Indeed, die vinden wij over het algemeen minder geschikt.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond