Deel dit artikel
-

Emerce Fashion: omzet verhogen met een ‘keten van empowerment’

Hoe bereik je een duurzame online groei in crisistijden? MYoMY maakt tassen en portemonnees samen met fairtrade productiepartners in India en Bangladesh. Door actief samen te werken creëren zij een keten van empowerment, waar iedereen profijt van heeft: van maker tot drager. Fleur Geerick vertelt er over op Emerce Fashion.

Marja Baas startte in 2007 het modehuis MYOMY do goods: duurzame tassen en accessoires van leer die zijn geïnspireerd op iconische voorwerpen uit het dagelijks leven en worden ontworpen met een missie ‘to do good’.

Het eerste design was de inmiddels beroemde MY PAPER BAG, het duurzame alternatief voor de wereldberoemde bruin papieren zak.

Maar ook MYOMY werd vorig jaar overvallen door de coronacrisis en het bedrijf realiseerde zich dat de stap naar online absolute noodzaak was. “Wij zaten nog middenin in die transitie,” zegt Fleur Geerick die in september werd aangetrokken. Op dat moment was de omzet met 76 procent gedaald.

MYOMY was overigens al wel online actief, maar de rafelige randjes waren nog zichtbaar: de Nederlandse site bevatte deels Engelstalige teksten en via marktplaatsen werd eigenlijk vooral oude voorraden aangeboden.

De nadruk werd op zoekverkeer gelegd en in mindere mate op e-mail marketing. Vijftien procent van het bezoekersverkeer moest van affiliates komen, waar MYOMY voorheen niet mee samenwerkte.

MYOMY heeft bol.com nu als belangrijkste marktplaatspartner en via energiebedrijf Greenchoice wordt een flessentas aangeboden als onderdeel van een loyaliteitsprogramma.

Inmiddels zit de omzet 11 procent boven het niveau van begin 2020 en 163 procent boven de omzet van september.

Haar motto: “Progressie boven perfectie”. Voer veranderingen snel door om veranderingen te bewerkstelligen, ook kan er nog van alles verbeterd worden.

De presentatie MYoMY, designed to empower kan na registratie gratis bekeken worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond