Emerce Update Streaming Media

In de Emerce Update 'Monetizing Streaming Media' kwam aan de orde welke advertentiemodellen er bestaan rondom streaming media en hoe er gemeten en afgerekend wordt. Ook was er aandacht voor de laatste trends in pod-en vodcasting.
Dagvoorzitter: Michiel Frackers
13.00 Zaal open
13.30 Video 2.0: What’s new? – Frank Meeuwsen, Rhinofly
Vlogging, vodcasting, videosharing – de nieuwe diensten buitelen over elkaar heen. Maar wat heb je er als adverteerder of publisher aan? Frank Meeuwsen biedt overzicht.
14.00 FD Mediagroep – Joost Boermans
Bio
Joost Boermans (1972) is commercieel webontwikkelaar bij de FD Mediagroep. In zijn functie is hij verantwoordelijk voor het ontwikkelen en realiseren van nieuwe en vernieuwende commerciële concepten voor de websites van Het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio (FD.nl en BNR.nl). Boermans werkte eerder bij o.a. Endemol Nederland als portal manager. Tevens is hij actief betrokken geweest bij de eerste jaren van Nu.nl in de rol van adjunct hoofdredacteur.
14.30 ZoomIn – Evert Siderius
Zoom.in is met 120 medewerkers marktleider op het gebied van streaming (nieuws)video in Nederland met elke maand bijna 4 miljoen kijkers. Zoom.in is bezig aan een opmars in Europa met landen als België, Frankrijk, Duitsland, Spanje en Italië. Zoom.in produceert daarnaast Rabo Beleggers TV en het Tele2 nieuwskanaal. Zoom.in kenmerkt zich naar eigen zeggen door brede distributie en zichtbaarheid (meer dan 55 vooraanstaande sites in Nederland, zoals Telegraaf.nl, Nu.nl, Volkskrant.nl, @home.nl, IEX.nl, VI.nl), het gebruikersgemak van het product (click and play) en de propositie die het aan adverteerders biedt (combinatie van TV commercials én internet retourkanalen).
Bio Evert Siderius
Evert Siderius is Sales Director bij Zoom.in. Hij is daarmee eindverantwoordelijk voor de verdere commerciële doorgroei van Zoom.in op het vlak van zowel spot als non-spot sales in Nederland. Evert heeft in 2006 de overstap gemaakt naar Zoom.in. Daarvoor was hij 4 jaar lang werkzaam bij SBS Broadcasting, waar hij diverse commerciële functies heeft bekleed.
15.00 Pauze
15.30 Directmovie.nl – Martijn Coehorst
DirectMovie.nl verkoopt speelfilms in diverse streaming media-formats aan consumenten. In januari 2006 verkocht het bedrijf 6000 streams. Hoe heeft dit jonge bedrijf de marketing, beveiliging, rechten, betaling, datakosten en klantenservice geregeld?
16.00 Rabobank – David Jan Janse
Rabobank is de eerste Nederlandse bank met TV-bankieren: bankieren met je afstandsbediening. Op de Rabo TV-site is het dagelijkse Beleggers TV te zien en informatie en advies in video. Ook op rabobank.nl, met ruim 2 miljoen unieke bezoekers per week, worden de mogelijkheden van breedband benut. En de Rabobank is betrokken bij Community TV zoals in het glasvezeldorp Nuenen met onsnet.tv. Met deze initiatieven probeert de Rabobank, met gebruik van de nieuwe media, het klantcontact zo persoonlijk mogelijk te maken.
Bio David Jan Janse
David Jan Janse (1968) is Formulemanager bij Rabobank Nederland. In deze rol als strategisch marketeer vertaalt hij consumententrends, ontwikkelingen in de markt en marketing naar de formule van de Rabobank. David Jan vertaalt (middel)lange termijn ontwikkelingen naar strategie en beleid voor de particuliere markt, voornamelijk voor zijn aandachtsgebied 'massamarketing'. Multichannelcommunicatie en -bediening speelt hier in een grote rol. David Jan was bij Rabobank Nederland eerder werkzaam als managementtrainee, marketeer en commercieel manager virtuele bank.
16.30 STER en streaming video – Stijn Smolders
De streams van de Olympische Spelen in Turijn zijn massaal bekeken. Smolders zal deze case behandelen en daarnaast ingaan op het bereik, de groei en de toekomst van de Publieke Omroep online. Het netwerk van de Publiek Omroep heeft een maandbereik van 52,2%. Maandelijks bezoekt ruim de helft van internettend Nederland één of meer websites van de Publieke Omroep. Daarmee staat dit domein op de derde plaats van best bezochte domeinen in Nederland. Sites o.a. Omroep.nl, NOS Teletekst, Uitzendinggemist.nl, NOS Journaal.
bio Stijn Smolders
Studeerde van 1999 t/m 2002 aan de Hogeschool voor Communicatie in Eindhoven. Van 2001 tot maart 2005 werkzaam bij VanDenEnde Entertainment (Marketing & Conceptontwikkeling). Produceerde evenementen en concepten voor o.a. RTL Nederland, Samsung en Orange. Sinds april 2005 verantwoordelijk voor de exploitatie van de websites van de Publieke Omroepen.
16.45 Twee demo's
1. Clickvideo – Jechiam Gural, (CEO/CTO Noterik BV)
Eenvoudige creatie en publicatie van aanklikbare video-objecten.
2. Comedysnack.nl – Paul Eikelenboom
17.00 borrel
18.00 einde
Per auto
U kunt uw auto het beste parkeren in parkeergarage De Kolk, kijk hier voor een exacte routebeschrijving naar de parkeergarage
Per openbaar vervoer
De Rode Hoed ligt in het centrum van Amsterdam, ongeveer 10 minuten lopen van het Centraal Station. Door haar centrale ligging is De Rode Hoed goed bereikbaar per openbaar vervoer. Het openbaar vervoer biedt diverse mogelijkheden:
Tweede stop vanaf het Centraal Station, halte Nieuwezijds Kolk, met tramlijn 1, 2, 5, 13 en 17.
Met lijn 13 en 17 is uitstappen ook mogelijk bij de halte Westermarkt.
Houdt u met uw reistijd rekening met mogelijke drukte in het centrum van Amsterdam.
Minutes.emerce.nl:
Streaming STER
Wat wil de adverteerder?
"Betaalde oplossing voor stelende consumenten"
Forced Exposure bij streaming commercials
FD multimediaal voor adverteerders
Streaming Video Update: Generation C
Marketingfacts.nl:
Emerce Update Streaming Video
Media4you:
Streaming Media
Lammert Postma:
Emerce Update 3 – streaming media
Frank Meeuwsen
Evert Siderius
Joost Boermans
Martijn Coehorst
David Jan Janse
David Jan Janse (deel2)
Bekijk hier de webcast van Streaming Media. Deze webcast wordt verzorgd door KPN.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond