Deel dit artikel
-

E-sites bouwt chatbot voor Paaspop

Digitaal bureau E-sites uit Breda heeft een chatbot ontwikkeld het festival Paaspop om het contact tussen het event en de bezoekers te intensiveren.

Arthur Engel, managing director van E-sites, licht toe: “Deze Paasbot kan de app en nieuwsbrief van het festival vervangen. Bezoekers kunnen nu via Facebook Messenger chatten met de Paasbot en al hun vragen over het festival, de artiesten en andere faciliteiten als parkeermogelijkheden en de camping, beantwoord krijgen.”

Ook kunnen ze nog voordat het festival begint artiesten op Tinder-achtige manier liken of disliken en zo aangeven welke ze graag wille bezoeken. Engel: “Zo komen we achter de voorkeur van elke individuele bezoeker. Die daardoor weer voorzien kan worden van relevante bezoekersinformatie. Bijvoorbeeld wanneer er nieuwe artiesten bekendgemaakt zijn binnen het aangegeven interessegebied, worden er naar deze mensen via Facebook pushberichten gestuurd. Of op het event zelf, kunnen bezoekers met pushberichten getipt worden om alvast naar het juiste podium te lopen waar de artiest gaat optreden, omdat de verzamelde data inzicht geeft in welke artiesten erg populair zijn.”

De chatbot achter Paasbot is gebaseerd op Facebook Messenger. Als reageert op veel vragen met een passend antwoord. Als dat niet beschikbaar is dan wordt de vraag opgeslagen en het antwoord daarop aan de antwoordendatabase toegevoegd. Het is voor gebruikers ook mogelijk om met een echte Paaspop-medewerker te communiceren. Bij die keuze wordt er vanuit het chatgesprek in Facebook een mailtje gestuurd naar de supportafdeling met een linkje naar de conversatie. De vraag wordt dan overgepakt door een servicemedewerker.

Paaspop is van 30 maart tot en met 1 april in Schijndel.

Foto: Guido van Nispen (cc)

Dit bericht is 122 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond