eTravel: And the Winner Is…

Het Dordtse MakeMyHoliday heeft gisteren op Emerce eTravel de titel Startup in de reisbranche 2012 binnengesleept en won 10.000 euro aan mediabestedingen.

José Houtman is eind vorig jaar gestart met MakeMyHoliday.nl, een site die Nederlanders helpt bij het samenstellen van vakantiereizen. Eigenlijk de aloude reisagent voor kritische, bewuste reiziger voor wie de bestemming niet per definitie vaststaat. “Je kunt een profiel opstellen met wensen en dan geven wij die door naar reisspecialisten”, legt ze aan Emerce uit. Uiteindelijk rolt er een op maat gemaakte vakantie uit.

Houtman komt oorspronkelijk niet uit de reiswezen. Zij was zeven jaar werkzaam als communicatiespecialist en marketeer bij TNT Post. In die hoedanigheid kwam ze al wel in aanraking met de reisbranche, en omdat zij ook zelf graag reist besloot zij om een nieuw concept te ontwikkelen dat het zoekproces omdraait en de klant weer centraal stelt.

De ontwikkeling van het platform heeft een jaar geduurd en sinds najaar 2011 runt ze haar zelfgefinancierde bedrijf in haar eentje. “Ik richt me voorlopig op Nederland, daarna zien we wel verder”, zegt Houtman, die blij is met de 10.000 euro. “Marketinggeld kan ik goed gebruiken.”

Houtman moest het opnemen tegen Mathijs Westdijk van VakantieVereniging.nl en Sander Vessies van Wereldradar.

5 Reacties

Mooie erkenning voor goed initiatief. In feite een Werksport.nl voor de vakantie-zoekende-medemens. Ik denk dat het idee om zich goed is, maar dat de uitvoering door de reisexperts enorm veel tijd zal vragen. Het zal liggen aan de serieusheid van de aanvragen, en de kwaliteit van de reisexperts. Ik zal deze ontwikkeling op voet volgen :-).

Je bedoelt Werkspot.nl neem ik aan, Lars?

Verder mooi initiatief, vraag me idd ook af wat hoeveel sales het reisorganisaties concreet gaat opleveren. Waren dit de enige 3 startups trouwens? Lijken me vrij kleine initiatieven, waren er verder geen gegadigden met meer potentie, die bijvoorrbeeld vanuit NL kans hebben op verdere ontwikkeling in het buitenland?

Ja Serge, die bedoelde ik idd :-).

@Serge Er waren in totaal 12 aanmeldingen. Wereldradar en de andere 2 hebben inderdaad nog een zolderkamer karakter.

Wij zijn in gesprek met investeerders, oa om op termijn internationaal uit te rollen. Dus wie weet!

José, nogmaals gefeliciteerd met de winst.

Het is wel duidelijk dat de redactie van Reisrevue een grote stem heeft in de nominaties. Geen van 3-en zijn het echte innovaties en weer wint iets met reisagenten; net als vorig jaar.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug