Europa ’slechtste’ markt voor Delivery Hero

De grootste concurrent van Takeaway.com, Delivery Hero uit Duitsland, laat in Europa de laagste groeicijfers zien. Andere continenten doen het beter.

Drieëndertig procent meer orders die samen 34 procent meer bruto handelswaarde opleveren. Die brengen overigens wel 46 procent meer omzet in het laatje bij Delivery Hero, zo laten diens financiële cijfers over het derde kwartaal zien.

Vergeleken met Takeaway.com uit Amsterdam lijken de bedrijven het ongeveer even goed te doen op dit moment. Beiden handelden in de maanden juli tot en met september zeventien miljoen orders af. Het grootste verschil is dat de onderliggende groei bij Takeaway.com 40 procent is en bij Delivery Hero 33 procent.

Delivery Hero, sinds juni 2017 in Frankfurt aan de beurs genoteerd, realiseert 35 procent van zijn omzet in Europa: 49 miljoen euro. Voornamelijk in Duitsland en met de internationale luxe bezorgdienst Foodora. De segmenten Midden-Oosten en Noord-Afrika enerzijds en Azië anderzijds zijn qua verkoopaantallen iets kleiner dan Europa. De totale omzet van de onderneming steeg in het derde kwartaal met zestig procent tot 138 miljoen euro.

Foto: Marco Verch (cc)

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug