Deel dit artikel
-

Ex-topman Havas bouwt marketingbedrijf met 350 miljoen

De voormalig CEO van Havas Media, David Jones, heeft 350 miljoen dollar opgehaald bij investeerders om een nieuwe bedrijvengroep mee te bouwen. Hij gaat investeren in technologie- en mediabedrijven.

Met het initiatief, You & Mr Jones gedoopt, wil Jones een bedrijvengroep bouwen die merken sneller, beter en goedkoper kan bedienen. Hij zoekt een combinatie van marketing-, technologie- en mediabedrijven om die ambitie mee te realiseren.

Het nieuwe cluster, dat nog maar net in aanbouw is, moet op termijn kunnen concurreren met giganten als WPP, Publicis, Omnicom en IPG. Dat schrijft onder meer de Financial Times.

De gebieden van aandacht zijn user & machine generated content, creative, merk- en contentstrategie, socialmediamarketing, programmatic buying, multichannel networks en analytics.

Tien procent van het investeringsbudget is nu besteed bij participaties in onder meer Mofilm, Mashable en Pixlee.

De beschikbaarheid van ‘goedkoop geld’ verleidde ook Gurbaksh Chahal ertoe om met een grote zak geld een reeks specialistische overnames te doen in het adtech-domein. Hij was ooit oprichter van RadiumOne, maar hij moest het bedrijf verlaten. Afgelopen jaar kocht zijn Gravity4 een tiental bedrijven, maar ook greep hij mis bij de pogingen om TradeDoubler en RocketFuel toe te eigenen.

Foto: Leweb (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond