Deel dit artikel
-

Facebook at Work heet nu Workplace

De zakelijke versie van Facebook is maandag in Londen gelanceerd onder een nieuwe naam Workplace. Het sociale netwerk vraagt 3 dollar per gebruiker per maand voor de eerste duizend gebruikers.

Bij grote volumes gaat de prijs omlaag naar 2 tot 1 dollar per gebruiker. Workplace is daarmee flink wat goedkoper dan Slack, die voor zijn premiumversie 8 tot 15 dollar vraagt. De dienst kan overigens drie maanden gratis worden uitgeprobeerd. Non profit-organisaties hoeven sowieso niets te betalen.

Workplace biedt min of meer dezelfde mogelijkheden als Facebook. Er is een tijdlijn voor berichten en Live Video naast chat. De leercurve is laag. Dat heeft het bedrijf voor op Slack, Yammer, Chatter van Salesforce, Hipchat of Jive. Naast een webversie zijn er apps voor iOS en Android.

Op dit moment is integratie met CRM software en projectmanagementsoftware nog niet mogelijk. Ook worden geen tekstverwerkers of rekenbladen aangeboden.

Diverse bedrijven hebben de afgelopen twintig maanden al gebruikgemaakt van de dienst. Dat zijn er inmiddels meer dan duizend, waaronder, Booking.com, Oxfam, Telenor, Danone en Renault. Aanmelden gaat niet zomaar, bedrijven moeten een aanvraag indienen. De dienst vermeldt momenteel alle prijzen in dollars.

Facebook wil het netwerk nadrukkelijk advertentievrij houden. Er liggen dus geen mogelijkheden in het verschiet voor B2B marketing.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond