Facebook lanceert nieuwe vormgeving: tot ziens warboel

Facebook past de vormgeving van de tijdlijn weer aan, maar bedrijfspagina’s blijven voorlopig onaangetast.
Op een relatief korte persconferentie heeft Facebook zojuist de nieuwe vormgeving van zijn tijdlijn gelanceerd. Daarin is plaats voor nieuwe categorieën: Alle vrienden, muziek (inclusief nieuws van artiesten die je wilt volgen), Volg (een feed van alle bedrijfspagina’s waarop je geabonneerd bent) en Foto’s. Foto’s en video’s worden groter weergegeven en in het algemeen moet een wat minder rommelige indruk worden gewekt.
‘Tot ziens, warboel. Zeg hallo tegen heldere, prachtige verslagen,’ zo luidt de Nederlandse vertaling. Volgens Mark Zuckerberg moet Facebook meer een persoonlijke krant worden.
Het is de belangrijkste aanpassing van de tijdlijn (News Feed) sinds september 2011.
De aanpassingen zijn nu beperkt beschikbaar. Er geldt een wachtlijst. Uiteindelijk krijgt ook de mobiele versie dezelfde structuur. De bedrijfspagina’s (voor merken) veranderen niet.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Sylvia Maas
Fantastisch! Er is zelfs een wachtlijst…